Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з хімії
Визначальними в
оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати
пізнавальної діяльності, в яких відображаються загальнопредметні
компетентності, набуті учнями в процесі навчання.
За відмінностями між
обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні
завдань, здатністю використовувати знання у нових ситуаціях
виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12бальною
шкалою.
Кожний наступний рівень
вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.
·
При оцінюванні рівня навчальних досягнень
з хімії враховується:
·
оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань
про речовини і хімічні явища;
·
рівень засвоєння теоретичних знань;
·
сформованість експериментальних умінь,
необхідних для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною
програмою;
·
здатність учнів застосовувати набуті знання на
практиці;
·
уміння розв’язувати розрахункові задачі.
Усі види оцінювання
навчальних досягнень учнів здійснюються за характеристиками, наведеними в
таблицях.
Оцінювання теоретичних знань
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень
учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи,
формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні) |
2 |
Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками |
|
3 |
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під
керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і
явищ |
5 |
Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає
визначення основних понять |
|
6 |
Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з
допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти |
8 |
Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний
матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує
хімічні об’єкти |
|
9 |
Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і фактів,
наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію,
робить висновки |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на
практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки |
11 |
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у
нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно
знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з
поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки |
|
12 |
Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано
використовує їх, у тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову
інформацію; самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження,
пов’язані з речовинами та їх перетвореннями |
Оцінювання практичних робіт
Рівні навчальних досягнень |
Характеристика навчальних досягнень
учнів |
Початковий |
Учень (учениця) знає правила безпеки під час проведення практичних робіт,
виконує найпростіші хімічні досліди під керівництвом вчителя |
Середній |
Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі
хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання дослідів |
Достатній |
Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи згідно з інструкцією,
описує спостереження, робить висновки |
Високий |
Учень (учениця) виконує хімічні експерименти, раціонально використовуючи
обладнання і реактиви; описує поетапні спостереження; складає звіт, що
містить обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за власним
планом |
Оцінювання розв’язування розрахункових задач
Рівні навчальних досягнень |
Характеристика навчальних досягнень
учнів |
Початковий |
Розв’язування задач не передбачене |
Середній |
Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить обчислення лише з
готовою формулою |
Достатній |
Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій;
розв’язує задачі, користуючись алгоритмом |
Високий |
Учень (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує
комбіновані задачі |